אומרים שלכל אדם יש רבע שעה של תהילה, בפרפראזה על כך אפשר לומר שלתוכן שיווקי יש כבר כמעט עשור של תהילה והוא לא עומד להיגמר. כל עוד האינטרנט קיים במתכונתו הנוכחית, תוכן שיווקי יקבל במה גדולה יותר.
מה זה תוכן שיווקי וכיצד הוא קשור לאינטרנט? תוכן שיווקי הוא תוכן שכל מטרתו למכור מוצר או שירות, הוא כתוב בשפה שיווקית שמבקשת לפנות לכל הקוראים, אם הוא כתוב בצורה נכונה אזי שהוא יהיה מבוסס על עובדות ונתונים ולצידם סיפור מעניין שימשוך את העין, כזה שיגרום לגולש להישאר לקרוא את כל מה שכתוב בלי קשר אם הוא זקוק לזה או לא. אם מדובר בתוכן איכותי, אזי שהוא גם ישכנע ואז הגולש כן ירגיש שהוא צריך את המוצר או את השירות.
כיצד כל זה קשור לאינטרנט? ובכן, מרגע עלייתו של האינטרנט לאוויר, גילו חברות רבות את היכולת להרוויח כסף מהקמת מדריכים (פורטלים כמו שאוהבים לקרוא לזה אנשי תוכן) שונים שבאים לעזור לגולשים למצוא אנשי מקצוע בתחומים שונים. זה יכול להיות מדריך של אדריכלות, דיאטנים, מדבירים ועוד. את המדריכים הם מילאו בתוכן שיווקי מסוגים שונים שמטרתו ללמד את הגולשים כיצד בוחרים אנשי מקצוע, מה צריך לחפש, מה ההבדל בין אנשי מקצוע בתחומם וכן הלאה. תוכן זה בא לשרת את הגולשים אך גם את בעלי המדריכים, שכן זה העניק נפח לאתרים והראה שלא מדובר בסתם מדריכים אלא במדריכים איכותיים ומקצועיים.
עם הזמן התוכן השיווקי עבר שינוי. היום ברור לכל שהאינטרנט מלא בתוכן דומה שאיש לא קורא. מי שרוצה למצוא אדריכל, יכול למצוא עשרות אתרים עם תוכן שיווקי די דומה שמלמד אותם כיצד למצוא ולבחור אדריכל. לכן אתרים הלכו על כיון חדש, תוכן שיווקי שבא ללמד את האנשים על מהות הרעיון, תוכן שאיננו נועד רק כדי למלא את האתר בתוכן אלא מאמרים עם תוכן ממשי, אמיתי. למשל, היסטורי, אקטואלי, חדשותי וכן עוד.
אחת הבעיות של תוכן שיווקי, מעבר לכך שהוא דומה ברוב האתרים, היא שלא הרבה אנשים מבינים את מהותו. כתיבת תוכן שיווקי איננה רק מילוי הדף בטקסט ושליחתו לאתר. מדובר בחצי אומנות היום. בדיוק כפי שעיתונאי יודע שמול הכתבה שלו יש לקוראים אופציות לקרוא עוד עשרות כתבות, כך כותב תכנים שיווקים צריך לדעת, שמול הטקסט שלו, יש לגולשים אופציה לקרוא עוד עשרות תכנים דומים. לכן עליו להכניס לתוכן שיווקי, לא רק את מהות המוצר, שירות או המדריך שהוא מבקש למכור אלא גם להכניס תוכן אמיתי, פיקנטי, שיגרום לגולש לרצות לקרוא אותו מתחילתו ועד סופו ולא רק לצאת ידי חובה שהוא כתב את המאמר. בעיה אחרת עם תוכן שיווקי הוא, שהאינטרנט מלא בהם ויש אינפלציה בכמות התכנים האלו. כשיש אינפלציה, הרמה יורדת ואז גם הצריכה יורדת. הכלל הזה נכון גם בקריאה של טקסטים, אלא כן, חייבים להיות מקוריים ומעניינים, אחרת נהיה עוד אחד מאלף.
אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.